Οργανισμός Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων

Επίκαιρα Νέα

Αναφορικά με δημοσιεύματα που αφήνουν αιχμές για καταστροφή στοιχείων ελέγχου, από τη διοίκηση του ΟΠΕΚΕΠΕ διευκρινίζονται τα εξής:

Το αρχειακό υλικό του Οργανισμού που εστάλη προς ανακύκλωση στις 10-07-2025 στην Θεσσαλονίκη, αφορούσε το έτος  2014 και η καταστροφή πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία καταστροφής αρχειακού υλικού του ΟΠΕΚΕΠΕ, η οποία ξεκίνησε στις 30-01-2025 με την αποστολή των Πινάκων αρχείων Καταστρεπτέων Υλικών της ΠΔ Μακεδονίας-Θράκης και ολοκληρώθηκε με το υπ.αρ.πρωτ. 23412/02-07-2025  έγγραφο της ΑΑΔΕ και το  από 10-07-2025 πρωτόκολλο παράδοσης υλικών μεταξύ της ΑΑΔΕ-Γενική Δ/νση Τελωνείων-Τμήμα Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού και της συνεργαζόμενης με αυτήν εταιρείας ανακύκλωσης.

Διευκρινίζεται ότι στο αρχείο αυτό δεν συμπεριλαμβάνονταν αρχειακό υλικό που είχε κοινοποιηθεί ότι ελέγχεται και στο ψηφιακό αρχείο του ΟΠΕΚΕΠΕ υπάρχουν ψηφιοποιημένα όλα τα απαραίτητα στοιχεία που θα μπορούσαν να χρειαστούν οι αρχές για ελέγχους απάτης.

Η ίδια διαδικασία είχε πραγματοποιηθεί και σε προηγούμενα έτη, όπως προβλέπεται σε όλο το Δημόσιο, εφαρμόζοντας την νομοθεσία που διέπει τα έτη τήρησης κάθε αρχείου  ήτοι:

1) Το άρθρο 3 του ΠΔ 768/1980

2) Τα άρθρα 4-13 του ΠΔ 365/1981

3) Το άρθρο 3 του Κανονισμού (ΕΕ) 2988/1995

4) Το άρθρο 93 του Ν. 4129/2013, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 39 του Ν. 4509/2017

5) Το άρθρο 32 του καν(ΕΕ) 908/22014

και την υπ' αριθμ. 26894/15-03-2019 Δ-08-01 ‘’Εγκύκλιο Διαδικασία Διαχείρισης Ψηφιοποίησης και εκκαθάρισης καταστροφής εντύπων αρχείων ΟΠΕΚΕΠΕ’’ όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με την υπ' αριθμ. 13148/01-03-2023.

Σύμφωνα με την ως άνω εγκύκλιο «…. οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΟΠΕΚΕΠΕ οφείλουν να προβαίνουν σε περιοδική εκκαθάριση των αρχείων τους μέσα στο πρώτο τρίμηνο κάθε έτους…»  ακολουθώντας την διαδικασία που συνοπτικά περιγράφεται ως κάτωθι:

  • Αποστολή πινάκων Αρχείων Καταστρεπτέων Υλικών από τις Δ/νσεις του ΟΠΕΚΕΠΕ προς την αρμόδια Μόνιμη Τριμελή Επιτροπή του Οργανισμού (Μ.Τ.Ε.)
  • Η Μ.Τ.Ε. σύμφωνα με την Εγκύκλιο και την νομοθεσία που διέπει τα έτη τήρησης κάθε αρχείου εκδίδει πρακτικό με τους τελικούς πίνακες οι οποίοι διαβιβάζονται στα Γενικά Αρχεία του Κράτους προκειμένου να ξεκινήσει από αυτούς, η διαδικασία επιλογής ιστορικού ενδιαφέροντος αρχείων.
  • Τα Γενικά Αρχεία του κράτους αφού ολοκληρώσουν όλες τις διαδικασίες εκδίδουν Άδεια Καταστροφής προς τον ΟΠΕΚΕΠΕ
  • Ο ΟΠΕΚΕΠΕ εκδίδει Απόφαση Καταστροφής Αρχείου η οποία αποστέλλεται στη Γενική Δ/νση Τελωνείων και Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης της ΑΑΔΕ- Τμήμα Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού και συμπεριλαμβάνει εκτίμηση της ποσότητας του αρχειακού υλικού που προορίζεται για εκποίηση-ανακύκλωση.
  • Τέλος η ΑΑΔΕ-Γενική Δ/νση Τελωνείων & Ε.Φ.Κ.- Τμήμα Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού ενημερώνει την εταιρεία με την οποία έχει σύμβαση, για την παραλαβή χάρτου προς ανακύκλωση εκδίδοντας Πρωτόκολλο Παράδοσης Υλικών

 

Ως εκ τούτου κάθε σύνδεση της πάγιας και σύννομης πρακτικής καταστροφής αρχείων με οποιαδήποτε άλλη διαδικασία ή εν εξελίξει έρευνα στα γραφεία του Οργανισμού, είναι ανυπόστατη και, ίσως, εκ του πονηρού.

Η πρόσκαιρη μη διαθεσιμότητα της ψηφιακής πλατφόρμας πληρωμών του ΟΠΕΚΕΠΕ (transpay.opekepe.gr & dip.opekepe.gr) και της εφαρμογής Βεβαίωσης Εφορίας -Ποσων Επιδότησης οφείλεται αποκλειστικά σε τεχνικούς λόγους που σχετίζονται με εργασίες συντήρησης και αναβάθμισης των υποδομών του Οργανισμού. Οι εργασίες αυτές κρίθηκαν αναγκαίες για την ενίσχυση της σταθερότητας, και της ασφάλειας των πληροφοριακών συστημάτων, ειδικά σε περίοδο αυξημένου φορτίου. Παράλληλα εκτελούνται εργασίες ενημέρωσης των στοιχείων των δυο τελευταίων οικονομικών ετών όπως προβλέπεται στον κανονισμό (ΕΕ) 2021/2116. Οι συγκεκριμένες εργασίες θα ολοκληρωθούν την 7/7/2025.
 
Η διαφάνεια των πληρωμών αποτελεί αδιαπραγμάτευτη θεσμική υποχρέωση, κατοχυρωμένη από την εθνική και ενωσιακή νομοθεσία και η πλήρης συμμόρφωση του ΟΠΕΚΕΠΕ προς αυτήν είναι σταθερή και τεκμηριωμένη.

pdf3η τροποποίηση της υπ' αρίθμ. 156971/12-6-2025 Πρόσκλησης για την υποβολή προτάσεων στο Π.Α.Α 2014 - 2022, Μέτρο 23 "Έκτακτη προσωρινή στήριξη ρευστότητας στους γεωργούς που έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές, μετά την 1η Ιανουαρίου 2024"

 

Σχετικές Ανακοινώσεις:

Ο Οργανισμός Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε.)-Ν.Π.Ι.Δ. που εποπτεύεται από τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, ανακοινώνει τους πίνακες κατάταξης υποψηφίων ειδικοτήτων ΠΕ Γεωπόνων, ΠΕ Κτηνιάτρων, ΠΕ Οικονομικού, ΤΕ Γεωπονίας, ΤΕ Ζωικής Παραγωγής, ΤΕ Διοικητικού-Λογιστικού, ΤΕ Πληροφορικής (Software-Hardware) και ΔΕ Οδηγών για την πρόσληψη σαράντα τεσσάρων (44) ατόμων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, για οκτώ (8) μήνες, για την κάλυψη εποχικών ή παροδικών αναγκών στην Κεντρική Υπηρεσία και σε Οργανικές Μονάδες των Περιφερειακών Διευθύνσεών του.

Οι πίνακες αναρτώνται στην Κεντρική Υπηρεσία και στις έδρες των Περιφερειακών Διευθύνσεων, Περιφερειακών και Νομαρχιακών Μονάδων όπου προκηρύσσονται θέσεις.

  

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

α/α 

 

 ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΖΑΛΙΔΗΣ

 

Σχετικά αρχεία:

 

 

Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Η


ΘΕΜΑː «Προμήθεια παροχής υπηρεσιών Ιατρού Εργασίας & Τεχνικού Ασφαλείας
στην Κεντρική Υπηρεσία, τις Περιφερειακές Δ/νσεις, τις Περιφερειακές Μονάδες
καθώς και τις Νομαρχιακές Μονάδες του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε., για το έτος 2025, με την
διαδικασία της απευθείας ανάθεσης σύμφωνα με τον Ν. 4412/2016, συνολικού
προϋπολογισμού έως 30.000,00 πλέον του αναλογούντος ΦΠΑ».

 

Ο Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. αναθέτει την παροχή υπηρεσιών Ιατρού Εργασίας και Τεχνικού Ασφαλείας στις εγκαταστάσεις του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. στην Κεντρική Υπηρεσία του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. και στις Περιφερειακές Δ/νσεις του, στις Περιφερειακές Μονάδες καθώς και στις Νομαρχιακές Μονάδες του, για το έτος 2025, σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές που επισυνάπτονται και αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα της παρούσης και σύμφωνα με τα οριζόμενα στο N.3850/2010 (ΦΕΚ 84/Α΄/02-06-2010) «Κύρωση του Κώδικα νόμων για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων» , το Ν. 1568/85 (ΦΕΚ 177/Α’/18-10-1985) «Υγιεινή και ασφάλεια εργαζομένων», το Π.Δ. 294/88 (ΦΕΚ 138/21-06-1988) «Ελάχιστος χρόνος απασχόλησης Τεχνικού Ασφαλείας και Ιατρού Εργασίας, επίπεδο γνώσεων και ειδικότητα τεχνικού ασφαλείας για τις επιχειρήσεις, εκμεταλλεύσεις και εργασίες του άρθρου 1 παρ. 1 του Ν. 1568/85» και το Π.Δ. 17/96 (ΦΕΚ 102/Α’/28-05-1999) «Μέτρα για τη βελτίωση της ασφάλειας και της υγείας των εργαζομένων κατά την εργασία σε συμμόρφωση με τις οδηγίες 89/391/ΕΟΚ και 91/383/ΕΟΚ» όπως έχουν τροποποιηθεί και ισχύουν.

Ο Συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στο ποσό των 37.200,00 € συμπεριλαμβανομένου του αναλογούντος Φ.Π.Α. (24%), για το έτος 2025 (Αύγουστος-Δεκέμβριος 2025). Αναλυτικά: Καθαρή αξία: 30.000,00 € (+) Φ.Π.Α. (24%): 7.200,00 € (=) ΣΥΝΟΛΟ: 37.200,00 €.

Σε συνέχεια των ανωτέρω, καλείστε να υποβάλλετε στον Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. (Τμήμα Πρωτοκόλλου) την τεχνικοοικονομική προσφορά σας, καθώς και αναλυτικό πίνακα με τις ώρες επισκέψεων ιατρού εργασίας και τεχνικού ασφαλείας που αντιστοιχούν σε κάθε γραφείο, έως τις 14/07/2025, ημέρα Δευτέρα και ώρα 13:00 μ.μ..